calls_hero-e1403376149526

اگر چه اپل قابلیت برقراری تماس‌های صوتی و تصویری فیس‌تایم را بر روی تمامی دستگاه‌های مک، آیپد و آیفون امکان‌پذیر ساخته است، ولی سیاست این شرکت بر این است که حتی دستگاه آیپد نیز توانایی برقراری تماس‌های تلفنی را نداشته باشد و این قابلیت تنها در انحصار دستگاه آیفون بماند. شاید از نظر منطق کار، ما نیز با اپل هم عقیده باشیم. اما نمی‌توانیم انکار کنیم که چه حس بدی است وقتی پس از مدتی کار با دستگاه مک یا آیپد خود به سراغ آیفونمان می‌رویم و می‌بینیم که چندین تماس از دست رفته داریم که متوجهشان نشده‌ایم.

دو روز پیش بود که در مورد سیستم جدید Continuity صحبت کردیم و از قابلیت‌های این سیستم به امکان استفاده از هات‌اسپات آنی اشاره کردیم. در آن پست گفتیم که هات‌اسپات آنی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های متنوعی است که سیستم Continuity به ارمغان می‌آورد و در این پست قصد داریم به سراغ شرح قابلیتی دیگر برویم.

در سیستم عامل آی‌اواس ۸ و OS X Yosemite قابلیتی تعبیه شده است که به کاربری که به طور توأم دارای دستگاه‌ها آیفون و آیپد، و یا آیفون و مک است امکان برقراری تماس‌ها از طریق آیپد و مک به واسطه‌ی آیفون را مهیا می‌سازد. به عبارت بهتر، اگر دستگاه آیفون، مک و آیپدتان به یک شبکه‌ی وای‌فای مشترک وصل باشند و بر روی تمامی این دستگاه‌ها به یک اکانت iCloud مشترک لاگین کرده باشید، دستگاه آیپد و مکتان می‌تواند از آیفونتان برای برقراری تماس استفاده کنند. چگونگی استفاده از این قابلیت جالب را در زیر پی می‌گیریم.

نحوه‌ی برقراری تماس‌های صوتی توسط آیپد، آیپاد و مک به واسطه‌ی آیفون

توجه کنید که در قسمت فوق گفتیم تماس توسط آیفونتان برقرار می‌شود و در واقع تنها صدا به آیپد یا مک منتقل می‌گردد. بنابراین ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه آیفون در اطرافتان باشد. دو شرط لازم برای تحقق امکان استفاده از این قابلیت را نیز چک کنید؛ یعنی متصل‌بودن به یک شبکه‌ی وای‌فای مشترک و لاگین‌بودن در یک حساب iCloud یکسان. برای چک‌کردن این که دستگاه‌هایتان در یک حساب iCloud یکسان لاگین شده‌اند یا نه، می‌توانید به بخش iCloud در Settings مراجعه کنید. پس از این کار:

- بر روی آیفون به منوی Settings بروید و گزینه‌ی FaceTime را پیدا کنید. بر روی این گزینه تپ کنید و اطمینان حاصل کنید که گزینه‌ی iPhone Cellular Calls فعال باشد.

- بر روی آیپد نیز به سراغ مسیر ذکر شده در فوق بروید و از فعال‌بودن iPhone Mobile Calls مطمئن شوید.

- اپلیکیشن Contacts را بر روی آیپدتان باز کنید و بر روی آیکون گوشی تلفن که در مقابل شماره‌ی مخاطبان قرار دارد تپ کنید.

صفحه‌ای مشابه تصویر زیر بر روی آیپدتان نمایش داده شده و تماس برقرار می‌شود:

make-calls-ipad

زیر نام کسی که تماس در حال برقرارشدن با اوست، مشاهده می‌کنید که عبارت Using your iPhone درج شده است. به این معنا که برقراری تماس توسط آیفونتان انجام گرفته است. در بالای صفحه نمایش آیفون نیز بنر سبز رنگی به نمایش در می‌آید که حاکی از مورد استفاده قرار گرفتن آیفون برای برقراری تماس صوتی است. در صورتی که بر روی این بنر تپ کنید می‌توانید تماس را از طریق آیفونتان ادامه دهید. در آیپد نیز پیغامی مبنی بر این موضوع دریافت خواهید کرد.

به صورتی مشابه زمانی که تماسی با آیفونتان برقرار شود، صفحه‌ی پاسخ به تماس را در آیپدتان نیز مشاهده خواهید کرد. کافی است به دلخواه خود بر روی دکمه‌ی Answer بر روی هر یک از دستگاه‌ها تپ کنید تا به تماس دریافتی پاسخ داده شود.

receive-phone-calls-ipad

در صورتی که حواس کافی به گوشی دارید و فعال‌بودن این قابلیت تنها مانعی می‌شود در برابر انجام آسوده‌ی کارهایتان بر روی آیپد، کافی است به بخش Facetime در Settings آیفون رفته و گزینه‌ی iPhone Cellular Calls را غیرفعال کنید.

iphone-cellular-calls-setting1

توجه داشته باشید که این قابلیت بر روی سیستم عامل OS X Yosemite نیز قابل استفاده است. اما چون فعلاً نسخه‌ای عمومی از این سیستم عامل منتشر نشده است، شرح نحوه‌ی استفاده از آن نیز به پس از در دسترس قرارگرفتن این نسخه موکول شده است.


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 21:7 | نویسنده : دانیال |

IMG_2766-0.PNG

اگر پیگیر مطالب منتشرشده در اپل اپس باشید، به احتمال زیاد می‌دانید که اپل دیگر نسخه‌ی ۷.۱.۲ آی‌اواس را ساین نمی‌کند. این بدان معناست که دیگر نمی‌توانید به این نسخه آپدیت کرده و یا دوباره به آن برگردید.

اگر دستگاهتان جیلبریک‌شده نباشد، شاید این موضوع نیز چندان اهمیتی برایتان نداشته باشد. می‌توانید به سادگی به ۸.۰.۲ آپدیت کنید و از امکانات بیشتر این نسخه استفاده کنید. اما در صورتی که دستگاهتان جیلبریک‌شده باشد، رفتن به ۸.۰.۲ به معنی از دست دادن خاصیت جیلبریک‌شده بودن آی‌دیوایس خواهد بود. پیش از این در صورت بروز وخیم‌ترین مشکلات نیز می‌شد دوباره نسخه‌ی ۷.۱.۲ را نصب کرده و حتی دوباره آن را بدون دردسر جیلبریک کرد. اما دیگر چنین روالی ممکن نیست.

از این رو اگر علاقه‌مند هستید که دستگاهتان همچنان جیلبریک‌شده بماند و این خاصیت را از دست ندهید، دانستن نکاتی که به شما در حفظ نسخه‌ی نصب و جیلبریک‌شده‌ی فعلی آی‌اواس بر روی آی‌دیوایستان کمک کنند اولویت بالایی دارد. در همین راستا ۶ نکته که باید سعی در رعایت‌کردنشان داشته باشید را در زیر آورده‌ایم.

۱- دستگاهتان را آپدیت یا ریستور نکنید

ابزار جیلبریک پانگو با آی‌اواس ۸.۰ تا ۸.۰۲ سازگار نیست. بنابراین اگر بر روی آی‌اواس ۷.۱.۲ یا پایین‌تر قرار دارید، به هیچ وجه نباید سراغ آپدیت یا ریستور بروید. حتی اگر مشکلی پیش آمد که فکر ریستور به سرتان زد، آن را در اولویت‌های آخر قرار دهید و به دنبال راه‌حل اساسی و صحیح برای آن مشکل باشید. در حال حاضر اگر دستگاهتان را به حالت ریکاوری ببرید و اقدام به نصب هر نسخه‌ای از آی‌اواس به جز ۸.۰.۲ بکنید ارور دریافت خواهید کرد. در آن وضعیت تنها چاره نصب آی‌اواس ۸.۰.۲ خواهد بود.

۲- از شلوغ‌کاری دست بردارید

اگر از کسانی هستید که هر چیزی که در سیدیا می‌بینند یا اسمی از آن می‌شنوند را سریعاً نصب و امتحان می‌کنند، در این مقطع شاید بهتر باشد کمی در این رفتار خود تجدید نظر کنید. پیش آمده که حتی کاربری که تمامی جوانب احتیاط را رعایت می‌کند، با نصب یک توییک ناسازگار آی‌دیوایسش را در شرایط بدی قرار داده و نهایتاً مجبور به ریستور دستگاه و دل‌کنندن از جیلبریک شده است. بی‌گدار به آب نزنید و حتی قبل از نصب توییک‌هایی که به طور رسمی در مورد آن‌ها در وبسایت‌ها و فروم‌های مختلف نوشته می‌شود، نظرات کاربران در مورد آن توییک را بخوانید تا اگر ناسازگاری احتمالی وجود داشت از آن بی‌خبر نمانید.

۳- توییک‌هایی که نیاز ندارید را پاک کنید

یکی از مشکلاتی که کاربران دارای دستگاه جیلبریک‌شده ممکن است در مقاطع مختلفی با آن دست و پنجه نرم کنند موضوع ناسازگاری توییک‌ها با یکدیگر است. درجه‌ی ناسازگاری از منجر به غیر قابل استفاده شدن توییک‌ها گرفته تا مانع از بوت‌شدن دستگاه می‌تواند متغیر باشد. برای آن که احتمال این ناسازگاری‌ها به حداقل برسد، پیشنهاد می‌شود آن دسته از توییک‌هایی که نیازی به آن‌ها ندارید را پاک کنید تا احیاناً سد راه توییک‌هایی که در آینده قصد نصب‌کردنشان را دارید نشوند.

۴- فایل‌های سیستمی را دستکاری نکنید

شاید کاربرانی را دیده باشید که برای مثال با هدف پاکسازی دستگاه خود، به اشتباه اقدام به پاک‌کردن فایل‌های سیستمی کرده‌اند. این مورد به مراتب وخیم‌تر از مورد نصب توییک‌های ناسازگار است. هیچ چیز جز نصب دوباره‌ی سیستم عامل فایل‌های سیستمی را به جایگاهشان برنمی‌گرداند. در موردهای کمتر حاد نیز کاربران با مشکلاتی نظیر پاک‌شدن اپلیکیشن سیدیا مواجه می‌شوند. البته نمی‌گوییم که سراغ فایل‌های سیستمی نروید. سخن این است تا حد امکان زیاد داخل اپلیکیشن‌هایی نظیر iFile پرسه نزنید و هنگام اعمال تغییرات بدانید در حال انجام چه کاری هستید.

۵- راه خروج از بوت لوپ را یاد بگیرید

شاید پیش از این نیز آموخته باشید که در اکثر مواقعی که دستگاه بر روی لوگوی اپل به هنگام بوت گیر می‌کند، به لطف تعبیه‌شدن امکان Safe Mode در Mobile Substrate راه خروجی از این بحران وجود دارد. تعدادی زیادی از اطراف هستند که از این موضوع بی‌خبرند و وقتی به چنین موقعیتی برمی‌خوردند، راه چاره را تنها در ریستورکردن می‌بینند.

زمانی که دستگاهتان در شرایط بوت لوپ قرار گرفت و سیستم عامل بالا نیامد، دستگاه را به طور کامل خاموش کنید و پس از نگه‌داشتن دکمه‌ی زیادکردن صدا، دکمه‌ی پاور را نگه دارید تا آی‌دیوایستان روشن شود. دکمه‌ی زیادکردن صدا را تا زمان بالا آمدن کامل دستگاه نگه دارید. سیستم عامل در حالت Safe Mode که در آن تمامی توییک‌ها غیرفعال شده‌اند بالا می‌آید. در این شرایط می‌توانید سیدیا را باز کرده و توییک‌هایی که احیاناً باعث این مشکل شده‌اند را پاک کنید.

۶- OpenSSH را نصب کنید

روش SemiRestore7 که با تمامی دستگاه‌های جیلبریک‌شده‌ی دارای سیستم عامل آی‌اواس ۵ تا آی‌اواس ۷.۱.۲ سازگار است، به شما این امکان را می‌دهد که دستگاهتان را به سیستم عاملی که هم اکنون بر روی آن نصب است ریستور کنید، بدون آن که جیلبریک را از دست بدهید. این روش زمانی که به بوت لوپی برخوردید که با روش شرح‌داده‌شده در بند فوق قابل حل نبود می‌تواند بسیار کارا باشد.

روش SemiRestore برای عمل‌کردن نیاز به نصب‌بودن OpenSSH بر روی دستگاه دارد. بنابراین قبل از آن که آی‌دیوایستان در چنان شرایطی قرار بگیرد، OpenSSH را نصب کنید تا استفاده از روش SemiRestore را نیز همواره در بین راه‌حل‌ها داشته باشید. توجه داشته باشید که پس از نصب OpenSSH برای بالا رفتن ضریب امنیت پسورد کاربر روت سیستم عامل را عوض کنید. آموزش نحوه‌ی انجام این کار پیش از این بر روی وبسایت قرار گرفته است.


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 21:0 | نویسنده : دانیال |

IOS-8-beta-public-620x473

بعد از منتشر شدن خبر آموزش ساخت فولدر های تو در تو در آی او اس ۸ ، همه دنبال آموزش مخفی کردن آیکن ها در آی او اس ۸ بودند ولی هیچ جا خبری پیدا نکردند . حالا اپل اپس برای اولین بار در جهان با کمک آقای فیروز وفا داری موفق شد تا این آموزش را در اختیار شما قرار دهد . خب سراغ  آموزش می رویم . لطفا مو به مو این مراحل را اجرا کنید تا به نتیجه برسید .

مراحل :

۱ –  به صفحه آخر بروید و چند برنامه ای را که می خواهید مخفی کنید را اونجا قرار دهید

۲ – در صفحه یکی مونده به آخر ۳ جای آیکن خالی قرار دهید

۳ – به صفحه آخر بروید و طبق آموزش ساخت فولدر های تو در تو در آی او اس ۸ ، همه ی آیکن ها را در یک پوشه قرار دهید ( ممکن است ۵ پوشه در یک پوشه شود )

۴ – کاری کنید تا در صفحه آخر فقط همان پوشه قرار بگیرد . یعنی اگر یک آیکن باقی مانده بود که نمی توانستید آن را با آیکن دیگری ادقام کنید تا آن را در پوشه نهایی قرار دهید ، از یک آیکن بگذرید و آن را نیز با همان آیکن باقی مانده اقدام کنید .

۵ – حالا باید در صفحه آخر یک پوشه باشد و در صفحه یکی مانده با آخر ۳ جای خالی مانده باشد .

۶ – آن پوشه را که در صفحه آخر بود را به صفحه قبلی ببرید ( یعنی ۲ جای خالی دیگر بماند )

۷ – حال  پوشه را باز کنید . با این صفحه رو به رو می شوید : ۲ عدد آیکن و یک پوشه دیگر

۸ – آن دو عدد آیکن را خارج کنید تا در آن صفحه همان ۲ جای خالی هم پر شود .

۹ – حتما دکمه هوم را بزنید تا آیکن ها از لرزش بیوفتند

۱۰ – دوباره انگشتتان را روی پوشه نگه دارید تا بلرزد . وارد پوشه شوید و همان پوشه باقی مانده را که حاوی چند پوشه دیگر است را خارج کنید

۱۱ – تمام . آن پوشه مخفی می شود .

فیلم این مراحل را می توانید از اینجا مشاهده کنید :


مراحل را زیاد کردم تا دقیق متوجه شوید . با حوصله عمل کنید ممکن است چند بار به پوچی برسید ولی نا امید نشوید

برای برگرداندن برنامه های مخفی شده باید آی دیوایس خود را خاموش و سپس روشن کنید  یا دکمه هوم و پاور را چند ثانیه نگه دارید


موضوعات مرتبط: اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 20:45 | نویسنده : دانیال |

image-Apple-Watch1

علی‌رغم این موضوع که گجت پوشیدنی اپل با عنوان اپل واچ چند وقتی می‌شود که رسمی شده و پس از کنفرانس ۱۸ شهریور ماه نیز انواع و اقسام تصاویر از آن را دیده‌ایم، هنوز چندین جین سوال در مورد این وسیله وجود دارد که بی‌پاسخ مانده‌اند. بسیاری از سوالات تا زمانی که کاربران نتوانند با این ساعت به شخصه کار کرده و درک درستی از آن به دست بیاورند پاسخی به خود نخواهند دید. اما گاهی فرصت‌هایی ایجاد می‌شود که بتوان ابهامات موجود در ذهن بسیاری از کاربران مشتاق را کمتر کرد. فرصتی نظیر مدت زمانی که اخیراً نصیب Ariel Adams برای کارکردن با این وسیله شد. گزارش این بررسی توسط همین شخص تهیه و در وبسایت A Blog to Watch منتشر شده است. Adams در مدت کوتاهی که فرصت کار کردن با دستگاه اپل واچ را داشت، توانست پاسخ سوالات متعددی نظیر این که اپلیکیشن‌ها بر روی این دستگاه چگونه مدیریت می‌شوند را بیاید.

Adams در مورد نحوه‌ی مدیریت اپلیکیشن‌های این ساعت اطلاعات جالبی منتشر کرده است. او می‌گوید که اپلیکیشن‌های اپل واچ از طریق اپلیکیشن اختصاصی این گجت که بر روی آیفون نصب می‌شود مدیریت خواهند شد. این به آن معناست که بر روی صفحه نمایش کوچک اپل واچ با یک اپ استور اختصاصی سر و کله نخواهید زد. بلکه به وسیله‌ی اپلیکیشن اختصاصی ساعت خود بر روی آیفون خواهید توانست که به مدیریت هر چه سریع و راحت‌تر اپلیکیشن‌ها بپردازید. این روند مشابه همان ارتباطی است که اپل پیش از این بین پخش‌کننده‌های آیپاد و کامپیوترها ایجاد کرده بود. برخی ساعت‌های هوشمند موجود در بازار نظیر Pebble نیز از چنین مکانیزمی برای مدیریت محتوا استفاده می‌کنند.

فعلاً مشخص نیست که اپلیکیشن اختصاصی اشاره‌شده در فوق از طریق اپ استور برای دانلودکردن عرضه خواهد شد، و یا این که به عنوان یکی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آپدیت‌های آینده‌ی سیستم عامل آی‌اواس ۸ از راه خواهد رسید. چندی پیش خدمتتان اعلام کردیم که اپل در حال تست همزمان ۳ آپدیت اساسی آی‌اواس ۸ است. این طور که پیش‌بینی شده است اساسی‌ترین تغییری که در آپدیت ۸.۱ از راه خواهد رسید پشتیبانی نرم‌افزاری از سرویس پرداخت اپل پی توسط آیفون ۶ و ۶ پلاس خواهد بود. با این تصور می‌توان گفت یکی دیگر از این آپدیت‌ها نیز در ارتباط با پشتیبانی از اتصال آیفون و اپل واچ می‌تواند باشد.

یکی دیگر از نکاتی که از این بررسی حاصل شده است مربوط به نحوه‌ی تقسیم وظایف پردازشی است. این طور که پیداست آیفون پردازش‌های سنگین ساعت را به عهده می‌گیرد تا اپل واچ دچار مشکلاتی نظیر سنگینی پردازش و به دنبال آن مصرف بالای باطری نشود. به عنوان نمونه وقتی در حال استفاده از جنبه‌های ورزشی یا سلامتی اپل واچ هستید، پردازش‌ها بر عهده‌ی آیفون گذاشته خواهند شد و در نهایت اپل واچ تنها وظیفه‌ی نمایش نتایج را خواهد داشت. این مسئله بیش از هر چیز موجب مصرف نشدن بی‌مورد باطری این ساعت و افزایش عمر آن خواهد شد.

با توجه به این موضوع که تا اوایل سال ۲۰۱۵ خبری از عرضه‌ی عمومی این دستگاه در بازار فروش نخواهد بود، انتشار جزئیات مختلف در مورد این ساعت هوشمند همچنان با روند کند فعلی پیش خواهد رفت. اما می‌توان امید داشت که با نزدیک‌شدن بیشتر به موعد عرضه، به موجب زیادترشدن حرف و حدیث حول این وسیله انتشار خبرها و بررسی‌های متنوع‌تری را شاهد باشیم. متن کامل این گزارش را می‌توانید در این آدرس بخوانید.


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 20:26 | نویسنده : دانیال |

ios-8-1-cellular-settings

پس از عرضه‌شدن آی‌اواس ۸ کاربران از بروز محدودیت‌هایی خبر دادند که با سر رسیدن نسخه‌ی ۸.۰.۲ نیز خبری از حل آن‌ها نشد. یکی از مشکلاتی که شاید بیش از سایر جاها در ایران به آن بربخوریم ناشی از حذف‌شدن گزینه‌ی فعال / غیرفعال کردن اتصال ۳G از بخش تنظیمات اینترنت سیمکارت است. در آی‌اواس ۸ تنها یک گزینه برای فعال / غیرفعال کردن اینترنت سیمکارت و گزینه‌ی دیگری برای فعال / غیرفعال کردن LTE تعبیه شده است.

در کشوری نظیر ایران که پوشش اینترنت ۳G در حال حاضر چندان سراسری نشده است، برخی از کاربران بخاطر دوری از مشکلات موجود در مقطع فعلی ترجیح می‌دهند نیازهایشان را با نسل پیشین اینترنت سیمکارت تحت عنوان Edge برآورده کنند. اما در نسخه‌های عمومی عرضه‌شده تا کنون آی‌آواس ۸ با فعال‌کردن اینترنت سیمکارت، شبکه‌ی موبایلی ۳G نیز خود به خود فعال می‌شود و هیچ راهی برای غیرفعال‌کردن آن جز بستن اینترنت سیمکارت نیست.

اپل چندان توجهی به کشور ایران و مشکلاتی که برای کاربران اپلی در این کشور پیش می‌آید ندارد. اما جای خوشحالی دارد که بدانیم وضعیت شرح‌داده شده در فوق تنها محدود به ایران نیست و کاربران کشورهایی نظیر هند نیز وضعیتی نزدیک به آن چه ما تجربه می‌کنیم دارند (البته اگر این خوشحالی منصفانه باشد). خوشبختانه پس از بررسی نسخه‌ی بتای آی‌اواس ۸.۱ (که چند شب پیش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت) مشخص شده است که اپل این شکایت‌ها را شنیده و در بخش مربوط به اینترنت سیمکارت، تنظیمات مفصلی را برای انتخاب نوع شبکه‌ی موبایلی دلخواه در اختیار کاربران قرار داده است.

تصویر سمت چپ زیر مربوط به آی‌اواس ۸.۰.۲ است. در این نما تنها دو گزینه در رابطه با نوع اتصال می‌بینید که گزینه‌ی نخست مربوط به فعال‌کردن اینترنت سیمکارت (که همانطور که ذکر شد فعال‌شدن این گزینه موجب فعال‌شدن ۳G نیز می‌شود) و گزینه‌ی دوم مربوط به فعال‌کردن LTE است. اما در تصویر سمت راست که متعلق به آی‌اواس ۸.۱ است این دو گزینه مفصل‌تر از قبل شده‌اند. کاربر علاوه بر این که می‌تواند اینترنت سیمکارت را فعال یا غیرفعال کند، این انتخاب را نیز دارد که از بین شبکه‌های موبایلی ۲G، ۳G و LTE سراغ گزینه‌ای برود که بنا به شرایط برای استفاده مناسب‌تر است.

 

 ios-8-cellular-settings

 

همانطور که گفتیم این قابلیت در آی‌آواس ۸.۱ تعبیه شده است. از این رو اگر مشتاق داشتن این امکانات هستید باید مدتی صبر کنید تا ویرایش عمومی این نسخه منتشر شود. اگر چه سیاستی که اپل در این خصوص پیش گرفته بود در چند وقت اخیر به ضرر کاربران تمام شده است، اما با این حال زنگ خطری بود برای اپراتورهایی که در سال ۲۰۱۴ همچنان کاربران را ملزم به استفاده از شبکه‌ی موبایلی ۲G می‌کنند.


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 20:11 | نویسنده : دانیال |

iphone-6-samsung-galaxy-s5-htc-one-m8-speed-test

یکی از نخستین چیزهایی که پس از عرضه‌ی یک دستگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد قدرت و سرعت عملکرد آن است. در این زمینه تست‌های مختلف برای به دست آوردن بنچمارک وسیله وجود دارد که از آن به عنوان معیاری برای مقایسه‌ی قدرت عملکرد دستگاه‌ها استفاده می‌شود. چند روز پس از عرضه‌ی آیفون ۶ و ۶ پلاس نیز عرضه‌ی بنچمارک‌هایی را شاهد بودیم که نشان می‌دادند این دو آیفون با یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای و تنها یک گیگابایت رم، از بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی که با پردازنده‌ای با سرعت کلاک بالاتر و مقدار رمی به مراتب بیشتر دارند عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند.

اما مسئله این است که این آمار و ارقام و بنچمارک‌ها در دنیای واقعی و استفاده‌ی روزمره چقدر قابل لمس و درک هستند؟ تیم PhoneBuff برای پاسخ‌دادن به این سوال ویدیوی جدیدی را منتشر کرده‌اند که در آن یک تست بسیار جالب در زمینه‌ی مقایسه‌ی سرعت عملکرد سه دستگاه آیفون ۶، گلکسی S5 و HTC One M8 انجام می‌دهند.

برای انجام این بررسی تیم مذکور روش جالبی را انتخاب کرده است که طی آن سه گوشی وارد یک کورس رقابتی می‌شوند. کارهایی که از قبل باید توسط این گوشی‌ها انجام شود مشخص است. بازکردن اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مشخص، باز کردن یک صفحه‌ی وب و کارهایی از این قبیل. در نهایت به گوشی‌ای سریع‌ترین گفته می‌شود که پیش از دو دستگاه دیگر بتواند این آیتم‌های مشخص را انجام داده و به انتهای خط برسد.

سه گوشی‌ای که در این رقابت حضور دارند را معرفی کردیم. مفید است که اشاره‌ای به مشخصات فنی آن‌ها نیز داشته باشیم. آیفون ۶ پلاس مجهز به چیپ پردازشی A8 است که بر روی فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز کلاک شده است. رم این وسیله نیز بیشتر از یک گیگابایت نیست. در سوی دیگر گلکسی S5 قرار دارد با سرعت کلاک ۲.۵ گیگاهرتزی پردازنده‌ی چهار هسته‌ای آن. رم این گوشی دوبرابر رم آیفون ۶، یعنی ۲ گیگابایت است. گوشی HTC One M8 نیز رم ۲ گیگابایتی دارد، اما سرعت کلاک پردازنده‌ی آن مابین سرعت کلاک پردازنده‌ی آیفون ۶ و گلکسی S5 و بر روی عدد ۲.۲۶ گیگاهرتز تنظیم شده است.

با این تفاسیر و مقدمه‌چینی‌ها، جالب است که ببینیم نتیجه‌ی تست چه می‌شود. ویدیوی تست را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

در این ویدیو می‌بینیم که آیفون ۶ موفق می‌شود پیش از هر دو گوشی دیگر تست را به اتمام برساند. در مقام دوم گوشی HTC One M8 قرار می‌گیرد و با فاصله‌ی زیادی سامسونگ گلکسی S5 در مقام سوم. وقتی در نظر بگیریم که اپل به صورت بسیار هنرمندانه‌ای سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی‌های خود را برای یکدیگر بهینه می‌کند، کسب مقام اول توسط این گوشی قابل درک است (حتی با وجود کمتر بودن مشخصات فنی آن از هر دو گوشی دیگر). اما جالب جایی است که می‌بینیم گوشی گلکسی S5 که همانند HTC One M8 مجهز به سیستم عامل اندروید است، با وجود پردازنده‌ای قدرتمندتر، باز در عمل چندان توانا نیست.

همانطور که در مقدمه‌چینی‌ها ذکر کردیم این روش راه و رسم علمی بررسی عملکرد گوشی‌ها نیست. اما شاید تأثیرگذارترین تستی باشد که یک کاربر برای تصمیم‌گیری به هنگام خرید به دنبال آن است. بار دیگر در این تست می‌بینیم که سرعت کلاک بالای پردازنده، رم بیشتر، یا تعداد هسته‌های بیشتر پردازنده به هیچ وجه تضمین‌کننده‌ی عملکرد خوب وسیله نیستند. آن چه اهمیت دارد نبود تنش میان سخت‌افزار و نرم‌افزار و همکاری آن‌ها با هم برای انجام امور به بهینه‌ترین صورت است.


موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 20:4 | نویسنده : دانیال |

iOS-8-on-iPhone-5s11

هفته ی پیش اپل به طور رسمی در اواسط کنفرانس معرفی آیفون های جدید اعلام کرد که آخرین نسخه سیستم عاملش iOS 8 را در تاریخ ۱۷ سپتامبر مصادف با ۲۶ شهریور عرضه خواهد کرد.البته همانطور که مطلع هستید برنامه نویسان از ماه ژوئن در حال تست این سیستم عامل هستند اما امروز برای اولین بار قویترین سیستم عامل تلفن های هوشمند و تبلت های اپل در دسترس عموم قرار می گیرد.

همیشه قبل از عرضه ی نسخه ی جدیدی از سیستم عامل اپل سوالات بی شماری برای iOS داران پیش می آید که خیلی وقتی ها باعث امتناع از آپدیت به آخرین نسخه می شود که اصولا بی دلیل است.در این مقاله قصد داریم تمام نکات مهم و کلیدی آپدیت به این نسخه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا ساعت ۲۱:۳۰ امشب بدن کوچکترین نگرانی و شک و تردیدی به این سیستم عامل فوق العاده آپدیت کنید.

دیوایس های جیلبریک شده

احتمالا اگر شما در نسخه ای جیلبریک شده از iOS قرار دارید،قاعدتا تمایلی به آپدیت به iOS 8 نخواهید داشت زیرا آپدیت به این نسخه به معنی از دست دادن جیلبریک شما تا اطلاع ثانوی است.بی این دلیل که هنوز هیچ جیلبریکی برای این نسخه از iOS عرضه نشده و هنوز هیچ خبر قانع کننده ای از وضعیت جیلبریک این نسخه نیست.

اما اصلا جای نگرانی نیست.اگر همانطور که در بالا ذکر شد تمایل به حفظ جیلبریک خود دارید کافیست نکات زیر را مطالعه کنید تا با خیال راحت دیوایسی جیلبریک شده داشته باشید.اگر هم تمایل به آپدیت به این نسخه به قیمت از دست دادن جیلبریک خود هستید به قسمت بعد مقاله مراجعه کنید.

۱٫از نصب بودن آخرین نسخه کنونی(iOS 7.1.2) اطمینان حاصل کنید:در حال حاضر آخرین نسخه سیستم عامل iOS که قابل جیلبریک است نسخه ۷٫۱٫۲ می باشد.این نسخه قابل جیلبریک شدن به صورت پایدار بوسیله ی نرم افزار Pangu است.اگر نیاز به راهنمایی در مورد استفاده از این نرم افزار دارید میتوانید به پست راهنمایی اختصاصی اپل اپس برای استفاده از نرم افزار Pangu مراجعه کنید.در نظر داشته باشید که پس از عرضه ی نسخه نهایی iOS 8،ساعاتی بعد امکان آپدیت به هر نسخه ای جز iOS 8 بسته خواهد شد و شما در هر نسخه ای که قرار دارید برای آپدیت تنها خواهید توانست به نسخه ی ۸ آپدیت کنید.پس پیشنهاد می شود در اولین فرصت قبل از عرضه ی نسخه نهایی iOS 8 به آخرین نسخه ی قابل جیلبریک که iOS 7.1.2 می باشد آپدیت کنید.برای دانلود iOS 7.1.2 به این پست مراجعه کنید.

۲٫یکبار نصب نسخه ی ۷٫۱٫۲ به صورت دست نخورده برای اطمینان:اگر شما از دسته اپل بازان جیلبریک دوست هستید پس به هیچ قیمتی حاضر به از دست دادن جیلبریک خود نیستید.پس پیشنهاد می شود حتی اگر د حال حاضر در نسخه ی ۷٫۱٫۲ قرار دارید،باری دیگر به این نسخه ریستور کنید تا تمام مشکلات ناشی از نصب توییک های نامناسب برطرف شده و با خیال راحت باری دیگر دیوایس خود را جیلبریک کنید تا در هیچ صورتی پس از عرضه ی iOS 8 از جیلبریک باز نمانید.اگز نگران از دست دادن اطلاعات خود هستید میتوانید با استفاده از این آموزش بکاپی کامل از تمام اطلاعات از روی دیوایس اپلیتان بگیرید.

۳٫از همگام سازی(Sync)آیتونز دور بمانید:شاید این نکته برای بسیاری از شما پیش پا افتاده به نظر بیاید اما خیلی از دوستان با در نظر گرفتن این نکته به راحتی جیلبریک خود را از دست می دهند.هنگامی که iOS 8 عرضه می شود،اگر دیوایسی هماهنگ با iOS 8 داشته باشید،با اتصال دیوایس خود به iTunes پیامی دریافت خواهید کرد که شما را به آپدیت به این نسخه ترغیب خواهد کرد.هنگامی که این پیام را دریافت می کنید اگر به جیلبریک خود اهمیت می دهد به خیال راحت پیشنهاد iTunes برای آپدیت به iOS 8 را رد کنید.

 

دیوایس های جیلبریک نشده

برای آن دسته از اپل بازان که جیلبریک نیستند،امشب بسیار پر هیجان تر از کاربران جیلبریکی خواهد بود.این دسته از کاربران می توانند بدون کوچک ترین ترس و نگرانی به iOS 8 فوق العاده آپدیت کنند.با نصب iOS 8 میتوانید از امکانات فوق العاده و کاربردی بهره مند شوید که در هیچ یک از نسخه های پیشین وجود نداشته اند.قابلیت هایی مانند ویجت،استفاده از Touch ID در اپلیکیشن هایی با پشتیبانی از این تکنولوژی،اعلامیه های عملگرد و صد ها قابلیت دیگر.

اما قبل از آپدیت به این نسخه نکاتی را متذکر می شویم تا به اطمینان کامل بدون از دست دادن کوچکترین اطلاعاتی عملیات آپدیت را پشت سر بگذارید.

۱٫از دیوایس خود بکاپ کامل بگیرید:برای داشتن بگاپی کامل از دیوایس اپلی خود دو راه پیش رو دارید;یکی iCloud و یکی بکاپ با iTunes.برای استفاده از بکاپ iCloud کافیست با مراجعه به Settings<iCloud<Storage & Backup<Back Up Now از تمام اطلاعات ریز و درشت خود بکاپ بگیرید اما از فضای کافی iCloud بهره مند نیستید یا وقت کافی برای این روش ندارید میتوانید با خیال راحت از iTunes استفاده کنید.دیوایس خود را به سیستمون متصل کنید و پس از وارد شدن به آیتونز گزینه ی Backup Now را انتخاب کنید تا بکاپی کامل از تمام اطلاعاتتان روی کامپیوترتان داشته باشید.اگر به دنبال آموزشی به جزئییات کامل هستید،این آموزش را مطالعه کنید.حتی اگر قصد نصب iOS 8 به صورت خام هستید قطعا یک بکاپ کامل بسیار به شما کمک خواهد کرد.

۲٫تا شب دستگاه خود را شارز کنید:هنگامی که iOS عرضه می شود دو راه برای آپدیت خواهید داشت;یکی استفاده از روش بهتر OTA است که از طریق خود دیوایس و مراجعه به قسمت Settings<General<Software Update صورت می گیرد و دیگری دانلود کامل فایل iOS 8 از طریق نرم افزار iTunes است که جچم بیشتری از اینترنت شما استفاده خواهد کرد.در نتیجه عموما کاربران روش اول را ترجیه می دهند.برای استفاده از روش Over The Air نیاز به حداقل ۵۰% شارژ روی دیوایستان دارید یا اینکه دیوایستان را در حالت شارژ شدن آپدیت کنید.دقت کنید که صورت استفاده از روش OTA نیاز به بکاپ ندارید و پس از آپدیت تمام اطلاعات شما دست نخورده باقی خواهد ماند.اگر امشب قادر نیستید که دیوایستان را شارژ کنید پس توصیه می شود همین لحظه اقدام به شاژ iDevice تان کنید.

۳٫از شر اطلاعات غیر ضروری خلاص شوید:برای آپدیت های اینگونه ای که به نسخه ای کاملا جدید از iOS آپدیت می شوید،نیاز به ۱۰۰ مگابایت یا بیشتر فضای خالی روی دیوایستان دارید.پس کم کم شروع به باز کردن فضای خالی روی دیوایستان برای آپدیت به iOS 8 کنید.این عمل میتواند به وسیله ی پاک کردن نرم افزار های غیر ضروری،آهنگ های اضافه،عکس های غیر ضروری و … صورت بگیرد.برای اینکه ببینید چه اندازه فضای خالی روی دیوایستان دارد به Settings<General<About مراجعه کنید.

۴٫نصب iTunes 11.4 در اولین فرصت:اگر شما تمام اطلاعات خود از قبیل نرم افزار ها،موسیقی ها و فیلم های خود را با استفاده از iTunes به دیوایس های خود انتقال می دهد پس مطمئن شوید که از آخرین نسخه آیتونز استفاده می کنید.آخرین نسخه آیتونز در حال حاضر ۱۱٫۴ می باشد که هفته ی پیش با پشتیبانی از همگام سازی با iOS 8 عرضه شد.پس امشب به آن نیاز خواهید داشت.برای دانلود آخرین نسخه آیتونز می توانید به صفحه رسمی دانلود iTunes مراجعه کنید.

 

اگر اپل طبق روال هرساله عمل کنید،همانطور هم که ساعاتی پیش به شما اعلام کردیم iOS 8 ساعت ۲۱:۳۰ امشب به وقت تهران برای عموم عرضه خواهد شد.iOS 8 قابل نصب بر روی دیوایس های زیر خواهد بود.اگر دارای دیوایس های زیر نیستید پس راهی برای استفاده از این سیستم عامل نخواهید داشت.

ios8

 

به محض عرضه ی iOS 8 میتوانید با مراجعه به اپل اپس تمام آموزش های مربوط به نصب این نسخه را به همراه لینک ها دانلود مستقیم دریافت کنید.

با ما همراه باشید.

 


موضوعات مرتبط: اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 18:49 | نویسنده : دانیال |

Reminders3

در سرتاسر دنیا افراد زیادی هستند که از اپلیکیشن Reminders آی دیوایسشان برای مواقعی که حافظه شان یاری نمی کند کمک می گیرند. برای کارهای مختلفشان برای ساعت های مختلف زنگ هشدار می گذارند تا مشغله های زندگی باعث نشود کارهایشان را فراموش کنند.

شاید شما از از همین دسته افراد باشید اما تا به حال با خودتان فکر کرده اید چقدر خوب بود اگر می شد برای مثال وقتی از خانه خارج می شوم تلفنم چیزی را به من یادآوری کند؟ یا وقتی به بازار می رسم یادم نرود فلان چیز را بخرم؟

برای این کار در اپلیکیشن Reminders خود آیفون ویژگی گنجانده شده است که ممکن است بعضی از دوستان از آن بی خبر باشند. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید

۱-ابتدا وارد اپلیکیشن Reminders شوید و یک مورد جدید اضافه کنید مثلاً من مورد خرید گوشت رو اضافه کردم

IMG_1548

۲- سپس روی موردی که ساخته اید کلیک کنید و از سمت راست علامت آبی رنگ را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات شوید

IMG_1550

۳-حال کافیست Remind me on a day را خاموش کرده و Remind me at a location را روشن کرده و Location را انتخاب کنید صفحه ای مانند عکس های زیر مشاهده می کنید که می توانید شعاع مورد نظرتان را انتخاب کنید زمانی که وارد آن شعاع شوید دیوایس به شما یادآوری می کند.اگر می خواهید وقتی وارد آن لوکیشن خاص می شوید چیزی به شما یادآوری شود گزینه ی When i Arrive… و اگر می خواهید وقتی آن مکان را ترک می کنید چیزی به شما یادآوری شود گزینه ی When i Leave… را انتخاب کنید مثلاً در این مورد من تنظیم کرده ام که زمانی که خیابان ۱۳ ولنجک را ترک می کنم یا به آن وارد می شوم به من یادآوری شود که گوشت بخرم. در عکس زیر می توانید دو شعاع مختلف را مشاهده کنید

IMG_1549 IMG_1549 IMG_1546

پس از این تا وقتی مورد مورد نظر را در Reminders حذف نکرده اید هربار مکان مورد نظر را ترک می کنید یا به آن وارد می شوید یه شما یادآوری خواهد شد


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 16:12 | نویسنده : دانیال |

itunes-match-logo

دورانی یکی از عمده‌ترین محدودیت‌ها و نکات منفی درباره‌ی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی‌اواس این بود که برای تهیه‌ی بکاپ از اطلاعات دستگاهتان٬ تنها راهی که داشتید متصل‌کردن دستگاه به کامپیوتر از طریق کابل یواس‌بی و سپس بکاپ‌گیری توسط اپلیکیشن آیتونز بود. اما با ارائه‌ی آی‌اواس ۵ و به همراه آن معرفی سرویس iCloud بود که این قضیه متفاوت از پیش شد. با استفاده از سرویس iCloud ٬‌ نه تنها قادر به سینک‌کردن برخی از اطلاعات دستگاه‌هایتان با همدیگر هستید٬ بلکه می‌توانید از فضای رایگانی که توسط این سرویس به هر کاربر داده می‌شود برای تهیه‌ی بکاپ از دستگاه نیز استفاده کنید.

اما بکاپ‌گیری با آی‌کلاود و بکاپ‌گیری با آیتونز دقیقاً نتیجه‌ی یکسانی ندارد و محتویات و ماهیت فایل‌های پشتیبان تهیه‌شده متفاوت از همدیگر است. اگر به این مسئله و تفاوت‌های موجود آگاه نباشید٬ ممکن است که اطلاعات خود را در معرض ریسک از دست دادنشان قرار دهید. برای حصول اطمینان از این که اطلاعات آیفون٬ آیپد یا آیپادتا کاملاً امن هستند و هوای آن‌ها را  آنطور که مورد نیازتان است دارید٬ در زیر به بررسی این مسئله که هر یک از این گزینه‌های بکاپ‌گیری چه کاربردی دارند و به چه منظور از آن‌ها استفاده می‌شود می‌پردازیم.everywhere_gallery_itunes 

 

بکاپ‌های آی‌کلاود

iCloud Backup این امکان را فراهم می‌کند که از اطلاعاتتان به صورت بی‌سیم و اتوماتیک داخل اکانت آی‌کلاودتان نسخه‌های پشتیبان تهیه کنید. برای استفاده از این قابلیت هم می‌توانید از طریق فعال‌کردن گزینه‌ی مربوط به آن از تنظیمات مربوط به آی‌دیوایستان پس از وصل‌کردن آن به کامپیوتر اقدام کنید٬ و هم می‌توانید آن را به طور مستقیم از داخل آی‌دیوایستان فعال کنید. برای این کار به بخش iCloud در Settings دستگاه رفته و به پایین صفحه اسکرول کنید. در این قسمت بر روی عبارت Storage & Backup تپ کرده و از پایین صفحه گزینه‌ی iCloud Backup را فعال کنید. پس از فعال‌کردن این گزینه٬ در اولین فرصتی که دستگاهتان متصل به شارژ٬ متصل به وای‌فای و لاک شده باشد عملیات بکاپ‌گیری از دستگاه آغاز می‌شود. البته در صورت تمایل به بکاپ‌گیری دستی در هر زمانی قادر به این کار خواهید بود

HT1766-ios7-icloud_backup--en

در اکانت آی‌کلاود ۵ گیگابایت فضای رایگان در اختیار دارید. اما در صورتی که نیاز به فضاهای بیشتری داشته باشید٬ در قبال پرداخت هزینه‌های هر یک از سرویس‌ها٬ می‌توانید این میزان فضا را گسترش دهید. این مورد ممکن است زمانی پیش بیاید که فرد بیش از یک دستگاه داشته باشد و ۵ گیگابایت جوابگوی نیاز نباشد.

اگر چه استفاده از این روش و بکاپ‌گیری در آی‌کلاود گزینه‌ی راحت و کم‌دردسری است٬ اما با این حال بکاپی که با این روش گرفته می‌شود همه‌جانبه نیست. این گزینه تنها اقدام به تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از فایل‌هایی که اپل تشخیص می‌دهد بیشترین اهمیت را دارند می‌کند. این بخش‌ها عبارتند از: گالری٬ اطلاعات اکانت‌های مختلفتان٬ اطلاعات اپلیکیشن‌ها٬ و اطلاعات بخش تنظیمات دستگاه.

بنا بر این تفاسیر و محدودیت‌ها٬ بکاپ از طریق آی‌کلاود در صورتی مناسب و منطقی است که شما بیشتر اوقات دور از کامپیوتر هستید و حجم اطلاعاتی که برای پشتیبان‌گیری در اختیار دارید چندان زیاد نیست.

 

بکاپ‌های آیتونز

شاید فکر کنید بزرگترین از قلم‌افتادگی در بکاپ‌های آی‌کلاود را می‌توان اپلیکیشن‌های دستگاه دانست. اما این طور نیست. همانطور که ذکر شد از اطلاعات اپلیکیشن‌ها بکاپ گرفته می‌شود٬ و در صورتی که بخواهید این بکاپ را بر روی دستگاه ریستور کنید٬ آخرین نسخه‌ی اپلیکیشن‌های خریداری‌شده‌ای که از اطلاعاتشان پشتیبان گرفته شده است از اپ استور دانلود می‌شود. در کنار اپلیکیشن‌ها٬ موزیک‌ها٬ ویدیوها و کتاب‌های نیز وضعیت مشابهی دارند و آن‌ها که با اپل آی‌دی‌تان خریداریشان نموده‌اید از استورهای بخصوص خود دوباره دانلود خواهند شد.

اما موزیک‌ها و ویدیوهایی که با اپل آی‌دیتان خریداری نکرده‌اید چه؟ یا تصاویری که در کمرا رول نگهداری نکرده‌اید٬ اطلاعات تماس‌های دستگاه٬ چیدمان آیکون‌های منوی دستگاه٬ و بسیاری از اطلاعات دیگر. برای بکاپ‌گیری از این اطلاعات٬ و در واقع گرفتن یک بکاپ کامل از دستگاهتان٬ نیاز به استفاده از بکاپ‌های آیتونز خواهید داشت.

به این منظور٬ باید دستگاهتان را به آیتونز کامپیوتر وصل کرده و پس از شناسایی و انتخاب آن٬ گزینه‌ی Back Up Now را انتخاب کنید. همچنین اگر می‌خواهید بکاپ‌های خودکار به جای ذخیره‌شدن در آی‌کلاود٬ در هر بار وصل‌شدن دستگاهتان بر روی کامپیوتر گرفته شوند٬ گزینه‌ی This Computer را از بخش Automatically Back Up انتخاب کنید.104677-1280

نکته‌ی شایان ذکر این است که این نوع بکاپ از تمامی اطلاعاتتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه می‌کند٬ اما شیوه‌ی بکاپ‌گیری برای تمامی اطلاعات یکسان نیست. برای مثال دیتای اپلیکیشن‌ها در داخل فایل بکاپ ذخیره می‌شود٬ اما برای اجتناب از زیادشدن حجم فایل بکاپ٬ از خود اپلیکیشن‌ها به شیوه‌ی سینک و انتقالشان به Library آیتونز پشتیبان تهیه می‌شود. بنابراین برای انتقال کامل اطلاعات به روی کامپیوتر٬ نیاز است که در کنار گزینه‌ی بکاپ٬ گزینه‌های سینک موزیک٬ اپلیکیشن و تصاویر را نیز به تناسب نیازتان فعال و غیرفعال کنید.

پس می‌توان گفت بکاپ‌های آیتونر مناسب زمانی هستند که اطلاعات زیادی برای پشتیبان‌گیری دارید٬ کامپیوترتان در دسترس است و نمی‌خواهید پشتیبان‌گیری از هیچ فایلی از قلم بیفتند.

 

رمزنگاری از بکاپ‌ها

اشاره به این نکته نیز خالی از لطف نیست که از طریق فعال‌کردن گزینه‌ی Encrypt Local Backup در زیر گزینه‌ی This Computer مذکور٬ و سپس تعیین‌کردن یک رمز عبور٬ می‌توانید فایل‌های بکاپی که گرفته می‌شوند را رمزنگاری کنید. در صورتی که در خانه‌تان چندین شخص از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند فعال‌کردن این گزینه می‌تواند کمک‌کننده برای حفظ حریم خصوصی باشد. این عمل باعث می‌شود که هیچ کس جز شما و بدون داشتن رمز عبور فایل بکاپ قادر به ریستور کردن آن نباشد.

نکته‌ی جالب در مورد این گزینه این است که با فعال‌کردن آن٬ از پسورد تمامی اکانت‌های موجود بر روی دستگاه نیز بکاپ گرفته می‌شود. در حالت عادی که این گزینه فعال نباشد٬ تمامی اطلاعاتتان در بکاپ خواهد بود اما پس از ریستور این بکاپ٬ مجبور خواهید بود به واردکردن دوباره‌ی پسورد اکانت‌ها در هر بار نخستی که به آن‌ها برخورد می‌کنید. اگر از زمان واردکردن این رمز‌های عبور مدتی گذشته باشد و حضور ذهن در مورد همه‌ی آن‌ها نداشته باشید٬ شاید نقش این گزینه را بیشتر درک کنید


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 16:3 | نویسنده : دانیال |

iosdliphone

نسخه های فریمور iOS آیفون یکی از مهم ترین های هر کاربری می باشد . شما به کمک فریمور های آیفون می توانید آیفون خودتان را ریستور و آپدیت کنید .

ریستور و آپدیت چیست ؟ و چگونه باید اینکار را انجام داد ؟

آیا می توانم به هر ورژنی که بخواهم ریستور و آپدیت کنم ؟

  • خیر ،‌ چند سالی هست که اپل فقط اجازه می دهد به آخرین نسخه iOS مربوط به دیوایس خودتان ریستور کنید و اصلا به نسخه های پایین تر امکان پذیر نیست .

 

دانلود آخرین نسخه  iOS رسمی عمومی آیفون منتشر شده از طرف اپل:  

iOS 7.1.1 (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw

 

دانلود آخرین نسخه آزمایشی منتشرشده‌ی iOS از سوی اپل برای آیفون (بتای چهارم آی‌اواس ۸):

آیفون ۵اس – A1453 – A1533

آیفون ۵اس – A1457 – A1518 – A1530

آیفون ۵سی – A1456 – A1532

آیفون ۵سی – A1507 – A1516 – A1526 – A1529

آیفون ۵ – A1428

آیفون ۵ – A1429

آیفون ۴اس

 

لینک مستقیم تمامی نسخه های iOS آیفون در تمامی ورژن ها با لینک مستقیم اپل : 

۱٫۰٫۰ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.0_1A543a_Restore.ipsw
۱٫۰٫۱ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.0.1_1C25_Restore.ipsw
۱٫۰٫۲ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.0.2_1C28_Restore.ipsw
۱٫۱٫۱ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw
۱٫۱٫۲ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw
۱٫۱٫۳ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw
۱٫۱٫۴ (iPhone 2G): iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore.ipsw
۲٫۰٫۰ (iPhone 2G): iPhone1,1_2.0_5A347_Restore.ipsw
۲٫۰٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.0_5A347_Restore.ipsw
۲٫۰٫۱ (iPhone ۲G): iPhone1,1_2.0.1_5B108_Restore.ipsw
۲٫۰٫۱ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.0.1_5B108_Restore.ipsw
۲٫۰٫۲ (iPhone ۲G): iPhone1,1_2.0.2_5C1_Restore.ipsw
۲٫۰٫۲ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.0.2_5C1_Restore.ipsw
۲٫۱٫۰ (iPhone ۲G): iPhone1,1_2.1_5F136_Restore.ipsw
۲٫۱٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.1_5F136_Restore.ipsw
۲٫۲٫۰ (iPhone ۲G): iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw
۲٫۲٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw
۲٫۲٫۱ (iPhone ۲G): iPhone1,1_2.2.1_5H1_Restore.ipsw
۲٫۲٫۱ (iPhone ۳G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw
۳٫۰٫۰ (iPhone ۲G): iPhone1,1_3.0_7A341_Restore.ipsw
۳٫۰٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
۳٫۰٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw
۳٫۰٫۱ (iPhone ۲G): iPhone1,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
۳٫۰٫۱ (iPhone ۳G): iPhone1,2_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
۳٫۰٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
۳٫۱٫۰ (iPhone ۲G): iPhone1,1_3.1_7C144_Restore.ipsw
۳٫۱٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_3.1_7C144_Restore.ipsw
۳٫۱٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_3.1_7C144_Restore.ipsw
۳٫۱٫۲ (iPhone ۲G): iPhone1,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw
۳٫۱٫۲ (iPhone ۳G): iPhone1,2_3.1.2_7D11_Restore.ipsw 
۳٫۱٫۲ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_3.1.2_7D11_Restore.ipsw
۳٫۱٫۳ (iPhone ۲G): iPhone1,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
۳٫۱٫۳ (iPhone ۳G): iPhone1,2_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
۳٫۱٫۳ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw
۴٫۰٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_4.0_8A2y3_Restore.ipsw
۴٫۰٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
۴٫۰٫۰ (iPhone ۴): iPhone3,1_4.0_8A293_Restore.ipsw
۴٫۰٫۱ (iPhone ۳G): iPhone1,2_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
۴٫۰٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
۴٫۰٫۱ (iPhone ۴): iPhone3,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
۴٫۰٫۲ (iPhone ۳G): iPhone1,2_4.0.2_8A400_Restore.ipsw
۴٫۰٫۲ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.0.2_8A400_Restore.ipsw
۴٫۰٫۲ (iPhone ۴): iPhone3,1_4.0.2_8A400_Restore.ipsw
۴٫۱٫۰ (iPhone ۳G): iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw
۴٫۱٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.1_8B117_Restore.ipsw
۴٫۱٫۰ (iPhone ۴): iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw
۴٫۲٫۱ (iPhone ۳G): iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw
۴٫۲٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore.ipsw
۴٫۲٫۱ (iPhone ۴): iPhone3,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw
۴٫۲٫۶ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_4.2.10_8E600_Restore.ipsw
۴٫۳٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3_8F190_Restore.ipsw
۴٫۳٫۰ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_4.3_8F190_Restore.ipsw
۴٫۳٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3.1_8G4_Restore.ipsw
۴٫۳٫۱ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_4.3.1_8G4_Restore.ipsw
۴٫۳٫۲ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw
۴٫۳٫۲ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_4.3.2_8H7_Restore.ipsw
۴٫۲٫۷ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_4.2.7_8E303_Restore.ipsw
۴٫۲٫۸ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_4.2.8_8E401_Restore.ipsw
۴٫۳٫۳ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw
۴٫۳٫۳ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_4.3.3_8J2_Restore.ipsw
۴٫۲٫۹ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_4.2.9_8E501_Restore.ipsw
۴٫۳٫۴ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3.4_8K2_Restore.ipsw
۴٫۳٫۴ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_4.3.4_8K2_Restore.ipsw
۴٫۲٫۱۰ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_4.2.10_8E600_Restore.ipsw
۴٫۳٫۵ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_4.3.5_8L1_Restore.ipsw
۴٫۳٫۵ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_4.3.5_8L1_Restore.ipsw
۵٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_5.0_9A334_Restore.ipsw
۵٫۰ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_5.0_9A334_Restore.ipsw
۵٫۰ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_5.0_9A334_Restore.ipsw
۵٫۰ (iPhone ۴S): iPhone4,1_5.0_9A334_Restore.ipsw
۵٫۰٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
۵٫۰٫۱ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
۵٫۰٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
۵٫۰٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_5.0.1_9A405_Restore.ipsw
۵٫۰٫۱ (iPhone ۴S) [9A406]: iPhone4,1_5.0.1_9A406_Restore.ipsw
۵٫۱٫۰ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_5.1_9B176_Restore.ipsw
۵٫۱٫۰ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_5.1_9B176_Restore.ipsw
۵٫۱٫۰ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_5.1_9B176_Restore.ipsw
۵٫۱٫۰ (iPhone ۴S): iPhone4,1_5.1_9B179_Restore.ipsw
۵٫۱٫۱ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
۵٫۱٫۱ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
۵٫۱٫۱ (iPhone ۴ GSM Build 9B208): iPhone3,1_5.1.1_9B208_Restore.ipsw
۵٫۱٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
۵٫۱٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_5.1.1_9B206_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone 3GS): iPhone2,1_6.0_10A403_Restore.ipsw 
۶٫۰٫۰ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_6.0_10A403_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone ۴ GSM Rev A): iPhone3,2_6.0_10A403_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_6.0_10A403_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone ۴S): iPhone4,1_6.0_10A403_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.0_10A405_Restore.ipsw
۶٫۰٫۰ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.0_10A405_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone 3GS): iPhone2,1_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_6.0.1_10A523_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.0.1_10A525_Restore.ipsw
۶٫۰٫۱ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.0.1_10A525_Restore.ipsw
۶٫۰٫۲ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.0.2_10A551_Restore.ipsw
۶٫۰٫۲ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.0.2_10A551_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone 3GS): iPhone2,1_6.1_10B141_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_6.1_10B144_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_6.1_10B141_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_6.1_10B142_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.1_10B143_Restore.ipsw
۶٫۱ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.1_10B143_Restore.ipsw
۶٫۱٫۱ (iPhone 4S) – iPhone4,1_6.1.1_10B145_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone 3GS): iPhone2,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone ۴S): iPhone4,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۲ (iPhone ۵ CDMA): iPod5,1_6.1.2_10B146_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone 3GS): iPhone2,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone ۴S): iPhone4,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۳ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.1.3_10B329_Restore.ipsw
۶٫۱٫۴ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
۶٫۱٫۴ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_6.1.4_10B350_Restore.ipsw
۷٫۰ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
۷٫۰ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.0_11A465_Restore.ipsw
۷٫۰ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
۷٫۰ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.0_11A465_Restore.ipsw
۷٫۰ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_7.0_11A465_Restore.ipsw
۷٫۰٫۱ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۱ (iPhone ۵c CDMA): iPhone5,4_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۱ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۱ (iPhone ۵s CDMA): iPhone6,2_7.0.1_11A470a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵ CDMA): iPhone5,2_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵c CDMA): iPhone5,4_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۲ (iPhone ۵s CDMA): iPhone6,2_7.0.2_11A501_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۳ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.0.3_11B511_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۴ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.0.4_11B554a_Restore.ipsw
۷٫۰٫۵ (iPhone 5c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.0.5_11B601_Restore.ipsw
۷٫۰٫۵ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.0.5_11B601_Restore.ipsw
۶٫۱٫۶ (iPhone ۳GS): iPhone2,1_6.1.6_10B500_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۴ GSM): iPhone3,1_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
۷٫۰٫۶ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.0.6_11B651_Restore.ipsw
iOS 7.1 (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_7.1_11D169_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.1_11D169_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.1_11D167_Restore.ipsw
iOS 7.1.1 (iPhone 4 GSM): iPhone3,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴ ۸GB): iPhone3,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴ CDMA): iPhone3,3_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۴S): iPhone4,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵ GSM): iPhone5,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵ GSM+CDMA): iPhone5,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵c GSM): iPhone5,3_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵c GSM+CDMA): iPhone5,4_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵s GSM): iPhone6,1_7.1.1_11D201_Restore.ipsw
iOS ۷٫۱٫۱ (iPhone ۵s GSM+CDMA): iPhone6,2_7.1.1_11D201_Restore.ipsw


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 15:25 | نویسنده : دانیال |

compatibletweak

همان طور که شاهد بودید دیشب با سورپرایز بزرگی برای کاربران اپلی و علاقه مندان به جلبریک در خدمت شما عزیزان بودیم ، و خبر ویژه: جیلبریک عمومی آی‌اواس ۷.۱.۱ منتشر شد  که به صورت اختصاصی و تصویری آموزش جلبریک پایدار ۷.۱ و ۷.۱.۱ آیفون آیپاد آیپد را در اختیار شما قرار دادیم . یکی از مهم های جلبریک توییک های سیدیا  می باشد که توسط ان ها می توانید بسیاری از قابلیت های حرفه ای و شخصی تری که اپل در سیستم عامل خود قرار نداده است را برای خود با توجه به نیازی که دارید فعال کنید ، اما از ان جایی که این جلبریک تازه بوده و شاید یک سری توییک هایی که در ورژن های قبل داشتید بر روی این نسخه پشتیبانی نشود، در این مطلب یک سری لیست توییک های سازگار شده و ناسازگار با جلبریک نسخه iOS 7.1.x را آماده کردیم که در زیر لیست می کنیم .

دوستان عزیز شما هم اگر توییک های به غیر از این هارا تست کردید می توانید از قسمت دیدگاه های همین مطلب به اطلاع ما و باقی کاربران برسانید .

 

توییک هایی که در جلبریک iOS 7.1.X تست شده و به خوبی کار می کنند به صورت زیر می باشد :

  • ۲×۲ Folder Icons
  • CCToggles
  • convergance
  • iapfree
  • Infinidock
  • slo-mo mod
  • BetterVolume
  • LocalIAPstore
  • Flex
  • flex 2
  • ۳G Unrestrictor 5 (iOS 7 & 6)
  • Accelerate
  • Alkaline
  • iKeywi HD
  • Animer7
  • AppInfo
  • Applocker
  • Appro
  • ArrangeStatusBar
  • auki
  • Background Manager
  • Badge Customizer
  • Barrel
  • BatteryLife
  • BetterPasscodeKeypad
  • biteSMS
  • Bloard
  • Bluepicker
  • Blur Remover
  • BlurredMusicApp
  • Bridge
  • BrightVol
  • BTC Mouse & Trackpad
  • BytaFont 2
  • CallBar
  • CamVolZoom
  • CC Deseparator
  • CCControls
  • CCHide
  • CCMeters
  • CCSettings
  • Chrome Downloader Plus
  • ClassicBadges
  • ClassicLockScreen
  • Clear Background Apps
  • CleverPin
  • CloseAll
  • Color Keyboard for iOS 7
  • ColorBadges
  • ColorShot
  • Core Utilities
  • Core Utilities (/bin)
  • CryptoNotes
  • customLS
  • Cybernetic
  • CyDelete7
  • Cydia
  • Cydia Substrate
  • Cylinder
  • Dated
  • DisturbPlease
  • DockShift
  • Drunk Mode
  • DynamicText
  • f.lux
  • FlagPaint7
  • FlipControlCenter
  • Flipswitch
  • FolderCloser
  • FolderEnhancer (iOS 7)
  • FolderSwipe7
  • Forecast
  • GroovyLock
  • HapticPro
  • HASHBANG Productions Common
  • HiddenSettings7
  • HiddenSettings7 Icon
  • HUDDismiss
  • HudSlider
  • iCleaner Pro
  • IconSupport
  • iFile
  • Infinite Tweet 2
  • Inform Me
  • ipEQ for iPhone
  • JellyLock7
  • KeyShortcut
  • KeyShortcut Pro
  • LastApp
  • LockHTML3
  • LockPages
  • MessageHeads
  • Messages Customiser
  • MobileTerminal
  • MultiIconMover+
  • MultitaskingGestures
  • Möbius
  • NCAllOnly
  • NCObey
  • NetworkList
  • NewTerm
  • NextGenUI
  • NoSlowAnimations
  • NoSpot iOS 7
  • NoStatusBar
  • NotesCounter
  • NowPlayingStatusBar for iOS 7
  • OpenSSH
  • OpenSSL
  • Phantom for Snapchat
  • Platinum
  • PreferenceLoader
  • PreferenceTag
  • PrivateSMS
  • ProTube
  • ProximityCam
  • Purge
  • QuickPass
  • Random Icon Flip
  • Record ‘n’ Torch
  • ResetAllKiller
  • RightX
  • RocketBootstrap
  • roqyUSB7
  • Safari Resetter
  • SafariTabCount
  • sbquit
  • ScramblePass
  • SelfDestruct
  • ShowCase
  • SimplePasscodeButtons
  • SkipLock
  • Slide2Kill 7
  • SlideCut
  • Snooze
  • Software Update Killer
  • Speed Intensifier
  • Spin
  • Springtomize 3
  • SPTouch
  • SSH Connect
  • SSHMediaControls
  • StatusBarFix2
  • StatusHUD 2
  • StatusModifier
  • Still Capture Enabler 2
  • Substrate Safe Mode
  • SubtleLock (iOS 7)
  • SwipeSelection
  • SwitchSpring
  • SysInfoPlus
  • Syslog Flipswitch
  • syslogd to /var/log/syslog
  • TapToUnlock7
  • TetherMe
  • TimeForAlarm 2
  • TinyBar
  • top
  • unBold
  • Untrusted Hosts Blocker
  • Vertex
  • Video Zoom Mod
  • Volume Step
  • WiFi Booster
  • WinterBoard
  • WinterTerminal
  • xCon
  • Zeppelin

توییک هایی که در جلبریک iOS 7.1.X هنوز کار نمی کنند به صورت زیر می باشد :

  • Action Menu
  • Action Menu Plus Pack
  • ActiveBoard
  • Adblocker
  • afc2add
  • AirBlue Sharing
  • AltKeyboard 2
  • Apex 2 (iOS 7)
  • Browser Changer
  • Bulb
  • Cloaky
  • Dimmer
  • Discreet
  • f.lux Flipswitch
  • FolderIcons
  • Knowy0urCallActive
  • NoNewsIsGoodNews
  • PasswordPilot
  • Phontact
  • Biolockdown
  • PhotoTorch
  • ProWidgets
  • Reminders Pro
  • SameStatus
  • Sicarius
  • Stride 2 (iOS 7)
  • Stumbler Plus
  • Videopane

توییک هایی که در جلبریک iOS 7.1.X به طور کامل کار نمی کند (تا حدی کار می کنند )

  • Activator
  • Blurfolders
  • Eclipse
  • Five Icon Dock
  • Hold2Speak
  • LockInfo7
  • Nitrous
  • NoteCreator
  • PkgBackup
  • SBSettings
  • Veency –

 


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 15:11 | نویسنده : دانیال |

Jailbreaktato

همان طور که مستحضر بودید دقایقی پیش به طور ناگهانی جیلبریکی عمومی و پایدار برای آی‌اواس ۷.۱ و بالا تر از ۷.۱ منتشر شد .  در این مطلب با آموش و سوالات متداول آموزش این جلبریک با ارزش در خدمت شما عزیزان هستیم .

نکات مهم :  

  • این جلبریک هنوز اولین نسخه می باشد که احتمالا دارای باگ هایی می باشد پس با احتیاط عمل کنید و عجله نداشته باشید .
  • فعال فقط نسخه ویندوز این جلبریک منتشر شده و به گفته سایت سازنده نسخه مک به زودی منتشر خواهد شد .
  • دقت کنید این جلبریک برای ای او اس ۷٫۱ و بالاتر مثل ۷٫۱٫۱ می باشد .
  • هنوز روی تمامی دیوایس ها تست نشده ولی گفته شده برای تمام دستگاه ها ساپورت می شود . (‌تست کنید اطلاع بدید )
  • قبل از مراحل جلبریک حتما از دیوایس خودتان فول بک آپ توسط آیتونز تهیه کنید  . از این مطلب آموزش بک اپ را مشاهده کنید . 
  • دیوایس هایی که از این جلبریک ساپورت می شود :
    • iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5, iPhone 4S, iPhone 4
    • iPad Air, Retina iPad mini
    • iPod touch 5G

Equipment

 

سوالات متداول :

۱- من ورژن دستگاه من پایین تر از ۷.۱ هست آیا می توانم با آپدیت به صورت OTA ( آپدیت با خود دیوایس ) به نسخه ۷.۱.۱ دیوایس خودم را جلبریک کنم ؟

خیر ، برای جلبریک کردن نباید با OTA اپدیت کرده باشید . فقط باید ریستور کنید به ۷.۱.۱ سپس اقدام به جلبریک کنید .

۲-  آیا Appsync قبلی روی این جلبریک جواب می دهد ؟

بله ، شما می توانید با نصب توییک محبوب  Appsync   تمامی اپلیکیشن های کرک شده را به راحتی نصب کنید .

 

دانلود آخرین نسخه از آی او اس دیوایس شما همچون ۷٫۱٫۱  با توجه به نوع  آن :‌

 

 

آموزش :

پس از این که بک اپ توسط آیتونز تهیه کردید  حالا باید طبق مراحل زیر پیش بروید :‌

مرحله ۱ :‌  نرم افزار جلبریک را با حجم ۷۹ مگ از این لینک دریافت کنید .

مرحله ۲ :‌ قبل از شروع کار حتما Passcode دیوایس خودتان را بردارید ( رمز دیوایس را بردارید ) از قسمت :‌Setting > General  > Passcode Lock

مرحله ۳ :‌قبل از شروع کار تاریخ دیوایس خود به روزی قبل از فوریه امسال تغییر دهید.برای تغییر تاریخ کافیست به Settings<General

2j

 

مرحله ۴:پس از دانلود نرم افزار . آن را اجرا کرده و دیوایس خودتان را که روی نسخه ۷.۱ یا ۷.۱.۱ هست توسط کابل USB به سیستم ( ویندوز ) متصل کنید .اگر تیک پایین نرم افزار فعال باشد نرم افزار دانلود اپلیکیشن ۲۵PP به صورت پیشفرض نصب خواهد شد.حضور این نرم افزار تاثیری در جیلبریک نخواهد داشت و در صورت تمایل میتوانید این گزینه را غیر فعال کنید

 

jail1

 

 

مرحله ۵ : وقتی نوار وسط تا نصفه جلو رفت حالا دیوایس رو باز کنید و می بینید که یه اپ به نام Pangu داخل دیوایس نصب شده ،‌باید وارد اون اپ شوید و تا وقتی تمام نشده از اپ خارج نشوید .

23

 41

مرحله ۶:‌دیوایس شما ریست می شود ، اصلا دست نزدید و هنوز انلاک نکنید دیوایس را تا دوباره دیوایس شما ریست شود . حالا دستگاه بالا می آید و نوار پر خواهد شد .

مرحله ۷ : خب تبریک می گوییم دیوایس شما با موفقیت جلبریک شد و آیکون محبوب Cydia را داخل دیوایس ملاحظه می کنید

 

IMG_1890

 

 

 

لطفا تست کنید اطلاع بدید در قسمت نظرات .

 


موضوعات مرتبط: ایفون ، جیلبریک ، اموزشی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 مهر 1393برچسب:, | 15:6 | نویسنده : دانیال |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.